Monday, March 27, 2017

Hari Kedua di Segamat


Memandangkan keje2 penyelidikan suki di daerah Segamat dah selesai..maka suki ambil kesempatan untuk pusing2 lagi buat kali terakhir...entah bila ler lagi nak jejak kaki ke sini...maklum ler bukan kampung halaman suki....antara yang pertama suki singgah adalah Jakel Segamat...sebab Jakel ni merupakan kedai pertama yang dibuka di Malaysia..kiranya Jakel berasal dari Segamat ler..tp sekarang terkenal di KL dan negeri2 lain....kebetulan tgh sales waktu tu..mmg banyak ler harga murah yang ditawarkan..



Selesai di Jakel, suki pusing2 lagi pekan Segamat..terjumpa kedai yang agak menarik ni...apa yang menarik adalah..kalau korang perasan ada kereta mini yang seolah melanggar kedai tersebut di sebelah kanan..tp itu acah je..sebagai tarikan kedai tu barangkali...tp suki tak singgah kedai ni..pusing2 lagi cari nasi beriyani gam segamat...


Akhirnya suki jumpa nasi beriyani gam segamat...perghh nasi banyak giler..smpi tak mampu nak abiskan sepinggan...ayamnya lembut je..daging masak kicap sedap giler..mmg kombinasi yang kena ler...lepas ni kalau nak makan nasi beriyani pastikan perut anda betul2 lapar dan kosong..baru dapat nikmat..lagipun portion nya besar...disebabkan makan nasi beriyani ni...suki smpi ke malam kenyang..malam2 cari sup je hirup...tak mampu mkn nasi dah..hahah


4 comments:

  1. amboi kalau bnyk cenggitu kan,klo yaya makan
    maunya esok terus pose..hahaha bnyk kalori =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. bercuti katanya..tak jadi nak puasa hihi

      Delete
  2. Uniknya restoren nasi beringin tu kuning pulak tu color nya

    ReplyDelete