Monday, December 29, 2014

Banjir 2014


Bertabahlah wahai penduduk2 di Pantai Timur dan negeri2 lain yang terlibat dengan banjir..juga tak lupa bagi kawan2 blogger yang mana ahli keluarga anda juga adalah mangsa banjir..semoga banjir segera surut..semoga bantuan segera sampai..hentikan maki hamun, sumpah seranah, sikap menunding jari pada pihak lain..lebihkan berterima kasih pada yang sudi menghulurkan bantuan..di saat meruncing begini, jangan tunjuk sikap bodoh, meninggi diri dan sombong..di saat beginilah kita semua bersama-sama berganding bahu untuk bantu membantu antara satu sama lain..bukan untuk bertelagah parti politik  mana yang bekerja, menteri mana yang bercuti, tv  mana yang salah..newspaper mana yang salah..lebihkan usaha dan kudrat ke arah membantu mangsa2 yang terlibat..berterima kasih pada agensi yang bertugas..sukarelawan..dan sesiapa sahaja yang membantu..

Semoga banjir segera surut dan semoga kejadian banjir ni memberi peluang untuk kita muhasabah diri..baiki apa yang salah..tambah apa yang kurang..jaga lupa berdoa..hanya Allah Maha Mengetahui setiap sesuatu kejadian 

11 comments:

  1. sama-samalah kita terus berdoa untuk kesejahteraan bumi Malaysia..amin.

    ReplyDelete
  2. mudah-mudahan mangsa-mangsa banjir tabah melalui ujian ini..sama sama kita doakan.

    ReplyDelete
  3. thanks sis...kecik hati bila reporter dikatakan tak buat liputan.kalau tentera pun tak dapat nak sampai ke sana kerana masalah arus deras dsb, apatah pulak reporter yang berenang pun belum tentu pandai..huhuhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. diharap para petugas semua bertabahlah dengan karenah sesetengah manusia yang hanya suka menghentam

      Delete
  4. as'salam...
    btul tu..segala musibah yg berlaku merupakan ujian buat kita semua sebenarnya...
    nak tgok kita sedar atau tak je...
    harap di tahun bru nti merupakan tahun yg lebih baik utk kita...amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul yaya..semoga ada sinar di tahun baru

      Delete
  5. Kampung kita kat Perak pun kena banjir ni. Alhamdulillah..semua dah reda

    ReplyDelete