Friday, December 13, 2013

Terima Kasih Astro


Mula2 marah ler juga..tp bila diselesaikan dengan baik..hilang marah tu..citer dia gini..sabtu lepas org astro dtg tukar decoder..so selama ni pakai astro biasa dah jadi astro beyond..masa call mmg cakap nak tukar decoder je..takde charge tersembunyi dan takde apa2 perubahan..ok fine...kita setuju sbb dia kata nanti decoder lama dah takleh pakai..

Bila installer dah pasang semua..tup2 ada charge plak rm50..katanya untuk HD..emm..asal td ckp takde charge kan..bayar..sabar lg ni..elok dah pasang semua..try ler buka channel fav kan..710 xde, 711 xde, 712 xde..tanya ler installer tu nape takde channel2 tu..dia ckp 'ooo itu u kena call astro, kitaorg tak tau'...sabar lagi..

Then diaorg dah blk..call customer service..hokey...rupanya decoder tu datang sekali dengan value pack yang bermaksud pek penjimatan dlm bahasa jawa...jimat amendenya bila bayaran sebulan dia lg mahal dari pakej yg kita langgan selama ni...hampeh..masa call dulu takde ckp pun pakej akan ditukar kepada value pack katanya...value pack tu ada indo pack..hello..i tak tgk sinetron hokey...i marah ni..customer service kata boleh kalau nak tukar kepada pakej asal..tp u kena penalty rm120..aikkk...diaorg yg suka2 hati tukar pakej..kita yg kena bayar denda..WTH...

So before suki tambah dosa mencarut lagi..suki complaint pada ruangan complaint di website astro...alhamdulillah dpt staff astro yang layan baik giler..buat siasatan semua dan mmg kesalahan di pihak astro..dan akhirnya value pack kononnya tu dah ditukar pada pakej asal..takde sebarang charge dikenakan...lega sgt..

So moral of the story..kalau korang agak2 kena kencing mcm ni..cepat2 buat report di ruangan complaint..jangan melalak di fb, blog or twitter je..sbb diaorg tak layan cmtu..sbb masih ada peluang utk kita sebagai pengguna menegakkan kebenaran dan hak kita...Alhamdulilllah selesai :)

6 comments:

  1. hai suki..
    tq for sharing..
    boleh di jadikan iktibar ni..especially customer astro kan..
    saya pon penah dapat panggilan dr customer service, soh tambah decoder baru tanpa charge..katanya payment bulanan je yg bertambah..sib baik tak tambah huhu..

    ReplyDelete
  2. Akak penah call astro sound astro sebab ulang tayang kerap sgt ,,dia jawab, kalau tak nak, x yah langgan..halamak...berapi mak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. suki dulu masa staff maybank call cara kurang ajar..komplen je terus..nasib baik dpt respon cepat..jgn bg muka sgt

      Delete
  3. Hmm semua cerita repeat tah dah berapa kali..pastu asik kol promote macam2... yang ada ni pun tak larat nak tengok.
    Nak pulak hari hujan...langsung tutup tv

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah apa yg diaorg upgrade pun tak tahu ler.. nak tunggu citer bersiri dpt season baru susah giler..

      Delete