Tuesday, August 25, 2015

Me'nate Steak Hub


Sejak kontroversi restoran ni dengan Azwan Ali masa bulan puasa tempoh hari...suki dah set nak try gak kedai ni..satu sebabnya tahu pemilik dia Islam...dua sebab experience yang pemilik dia penah bekerja dengan Queen Elizabeth di England dulu..so bukan calang2 orang ler kan..mesti daging yang dihidangkan yang terbaik kan..walaupun kita buka Queen hihi..


So last weekend berjaya ler Suki menjejakkan kaki ke Me'nate Steak Hub..serius sampai sekarang suki tak tahu nak pronounce cmner nama kedai tu...walaupun yang paling dekat dengan umah suki pun ada di depan wangsa walk mall tp suki nak try yang kedai besar sikit ler..kot2 lagi best kan..so suki set dengan family jumpa sana kul 8 malam...dan nasib baik kitaorg datang awal malam sebab lepas tu penuh restoran tu..sampai ada yang kena beratur tunggu...dah mcm nak makan di Chillis KLCC or Tony Roma's MidValley gayanya..


Cara order dia senang, sape2 yang nak makan steak sila ke depan kedai pilih daging yang anda suka...dah ditimbang dan beserta harga...cara gini bagus sebab kita dah boleh budget perbelanjaan kita..bukan apa..ada daging yang sekeping RM871 suki tgk malam..so takut ada yang tak cukup duit je nak bayar hahaha...so ikut budget suki..pilih ler daging yang range harga bawah RM100...itu pun suki dah rasa mahal tau hihi..ye ler..sekeping daging je kot..range harga sekeping daging yang suki nmpk malam tu adalah dari serendah rm40 lebih sampai ler yang paling mahal rm800 lebih...yang bestnya air diberi percuma bagi setiap hidangan steak...dan boleh tambah berapa round nak tambah...selalunya restoran yang bagi air percuma ni tak sirap dia bagi air bikarbonat kan..di Me'nate special..pilihan air semua ada...dari kopi panas, teh tarik, peach, milo, teh o dan macam2 lagi...


Selain menu steak..ada juga menu lain mcm  pasta, kid's menu, side dish dan sebagainya...cuma nasihat suki datang awal supaya tak kempunan nak dapat meja dan tak  pengsan tgk harga daging yang dah dipilih orang...sape datang awal dapat ler daging murah sikit...kalau tak dtg situ makan pasta je ler jawapnya hihi..

InsyaAllah suki akan jengah lagi restoran ni...sebab makanan dia sedap...

14 comments:

  1. mak aii harganya Suki..memang kelasss lah Suki makan kat sana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh suki salah tulis ek...huhu...tak sis...harga range dari rm40++ sampai yang suki tgk plg mahal kt kedai tu rm800++ .. bukan semua harga mahal huhu

      Delete
  2. Teringin jugak nak jalan-jalan cari makan kat Me'nate steak nih!
    Huuaawaaa harga dia nak nangis baca.
    Konsep makan dah lari kat sini bukan makan untuk hidup ni.
    Hidup utuk makan muaaahhaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah suki nak kena edit entry ni..kang tak pasal2 tokey dia marah suki...ada harga murah ada harga mahal sis..hihi...suki pun tak sanggup nak makan yg sekeping rm800++ tu ..nangis..

      Delete
  3. nak try gak. tapi belum berkesempatan. ramai yg ckp best!!

    ReplyDelete
  4. Huhuhu...nasib baik saya bukan peminat steak..

    ReplyDelete
  5. waahh..mesti masakan nya sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah sedap di lidah suki..tak tahu lidah org lain :)

      Delete
  6. ishhh..tq suki bg idea...aniberseri pun nk dkat..so bleh la kot celebrate kt menate ni...nmpk sdappp!!!!

    ReplyDelete