Thursday, March 31, 2016

Lorong Seni Negeri Sembilan

Selama ni lukisan dinding terkenal di Penang kan..selepas Penang ada 2-3 negeri yang mula manfaatkan dinding buruk belakang lorong-lorong dengan lukisan yang menarik contohnya di Terengganu, Kedah dan Shah Alam..ini setakat yang suki tahu ler..rasanya ada lg kot negeri-negeri lain..tujuan utama untuk tarikan pelancong dalam dan luar negara selain mencantikkan lorong belakang kedai yang selalunya comot dan kotor..

Yang terbaru adalah di negeri sembilan..untuk makluman lanjut boleh usha di Page FB Ujang..rasanya beliau ketua projek ni kot..kalau tak salah ler..kalau salah maaf kan den yo...ada peluang nanti suki nak bergambar di situ juga ler..






8 comments:

  1. salam..
    memula yaya cuma tau ade kt s.alam je..
    skrng da meluas ye..bgus jgk kan..jd satu tarikan. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah banyak tmpt ada lukisan cmni..bagus ler kan

      Delete
  2. menarik
    hari tu g tgk yg kat penang je
    tu pun byk dah lusuh dan tanggal dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. suki tak bergmbar lg kt penang..sbb panas sgt

      Delete
  3. Cantik dan jadi daya tarikan bila diorg buat laman seni ni.... Kawasan tu pun jadi bersih. sedap skit mata memandang =) aina pernah pergi dkt Shah Alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. suki pun dah sampai yg shah alam..cantik kan

      Delete
  4. Walaupun Mrs. A tinggal di Seremban belum berkesempatan nak pergi lagi.

    Ini tidak boleh jadi ngeh!ngeh!ngeh!

    ReplyDelete