Thursday, November 5, 2015

Lunch di South East, Maju Junction

Macam biasa suki kalau weekend mmg merayap sana sini hihi..dah bila ke sana sini mmg wajib makan luar sampai sis Ana Jingga pun dah tegur hahaha...kuat jalan2 suki ni...kali ni suki citer ke tempat makan baru tp di lokasi yang sama dalam masa terdekat..kebetulan ahli keluarga datang dari Ganu..dah dia perlu brkumpul di Sogo untuk balik ke Ganu petang tu juga..jadi fikir punya fikir mana nak lunch tak jauh dari Sogo..suki ke Maju Junction lagi sekali..

Kali ni suki ke restoran The South East yang terletak di level ground Maju Junction betul2 di sebelah escalator..mmg tak susah cari ler..lgpun mall tu kan takde org..mana2 kedai pun senang cari hihi..restoran ni menghidangkan masakan dari negara-negara jiran kita seperti Indonesia, Philippines, Singapore, Thailand termasuk dari Malaysia sendiri...mmg sedap..amat sesuai kalau datang ramai2..
Cara ambil order pun menarik..selain diberi menu untuk dipilih makanan dan minuman,pengunjung juga diberi ipad untuk terus order secara online...dan diminat untuk check order before click submit..canggih kan..selalu kedai mamak diaorg yang pegang ipad..ini kita sendiri yang tentukan..so takde alasan ler order kita salah or terkurang or terlebih..semuanya kita yang buat sendiri..pendekatan yang bijak..


Selesai makan rupanya suki diberi baucer sebanyak RM100 untuk next visit..rupanya dengan setiap bayaran RM50 di restoran tersebut kita diberi RM50 baucer..dan memandangkan suki bayar sebanyak RM100 lebih makanya suki diberi RM100 baucer..so next visit makan free ler hihi..marketing strategy diaorg kan..untuk menarik minat pengungung..


6 comments:

  1. Arrkk.... oh tidak napae ikan dia tegak cenggitu.
    Beberapa tahun yang lalu Mrs. A selalu juga lunch kat Maju Junction, time tu office kat Menara Multi Purpose.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian tgk Maju Junction..struggle nak hidup tp org tak ramai ke situ..

      Delete
  2. wahhhh..macam best jer suki...hihihi..kat situ mmg xramai orang...nanti boleh lah try...pastu siap dapat baucer pulangan pulak tu..untung kannn..next datang dahhh dapat makan free..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. try ler sekali ila..sesuai kalau gi ramai2..sbb hidangan jenis gitu kan

      Delete